0413 477 357

Hulpluchtvering

Luchtvering ondersteunt de bestaande vering van een camper of kleine bedrijfswagen

Minder zorgen over uw belading

Luchtvering biedt de mogelijkheid om het veerprobleem zelf te regelen. Bij bladgeveerde voertuigen monteren we tussen het chassis en de achteras een luchtbalg die de bestaande bladveer ondersteunt. Bij schroefgeveerde voertuigen monteren we in de schroefveer een luchtbalg die de bestaande schroefveer ondersteunt.

Door de druk in de luchtbalgen te variëren, is het mogelijk om de rijhoogte zelf te regelen. Dankzij een ‘tweekamersysteem’ kan de bestuurder bovendien kleine ladingverschillen links en rechts zelf opheffen. Heeft u een voertuig dat veelal gemiddeld tot zwaar beladen is? En wilt u zelf de rijhoogte kunnen variëren? Dan is het laten installeren van een (extra zware) compressor een goede optie.

VB-SemiAir-basissysteem
Het VB-SemiAir-basissysteem maakt het mogelijk de vering binnen bepaalde grenzen in te stellen. Bij een voertuig met bladveren wordt een luchtbalg tussen het chassis en de achteras gemonteerd. Lees meer

VB-SemiAir-comfortsysteem
Het VB-SemiAir-comfortsysteem maakt het mogelijk de vering eenvoudig (handmatig) binnen bepaalde grenzen te bedienen. Bij een voertuig met bladveren wordt een luchtbalg tussen het chassis en de achteras gemonteerd. Lees meer

VB-LevelAir
VB-LevelAir is een VB-SemiAir-basissysteem met een automatische hoogteregeling. Bij een voertuig met bladveren wordt een luchtbalg tussen het chassis en de achteras gemonteerd. Lees meer

Het VB-SemiAir-basissysteem maakt het mogelijk de vering binnen bepaalde grenzen in te stellen. Bij een voertuig met bladveren wordt een luchtbalg tussen het chassis en de achteras gemonteerd. Deze luchtbalg ondersteunt de bestaande bladveer. Het VB-SemiAirbasissysteem is dan ook een geschikte optie voor voertuigen die altijd zwaar beladen zijn en die af en toe te maken hebben met een wisselende belading (de druk kan nagenoeg altijd gelijk blijven).

De VB-SemiAir wordt geleverd als een tweekamersysteem. Dat houdt in dat de luchtbalgen niet met elkaar in verbinding staan. Door het gebruik van een tweekamersysteem kan de vering links en rechts afzonderlijk worden ingesteld, waardoor het voertuig zelfs recht kan worden gezet als het ongelijkmatig beladen is.

Het VB-SemiAir-basissysteem bestaat uit twee luchtbalgen, bevestigingsmateriaal, luchtleidingen en twee vulventielen. Het VB-SemiAirbasissysteem dient u zelf met een externe luchtvoorziening op druk te brengen, bijvoorbeeld met een bandenvulinstallatie.

 

Voordelen VB-SemiAir-basissysteem

  • Hogere rijhoogte en grotere veerweg
  • Meer stabiliteit
  • Scheefhangen wordt verminderd
  • Veerkracht kan worden gevarieerd
  • Relatief voordelig
  • Snelle montage door ‘plug-and-play’-systeem
  • Carrosserie, inrichting en belading blijven beschermd tegen schade
  • Zware belading is vanaf de buitenkant niet meer zichtbaar
  • Schokdempers worden minder belast

Het VB-SemiAir-comfortsysteem maakt het mogelijk de vering (handmatig) binnen bepaalde grenzen in te stellen. Bij een voertuig met bladveren wordt een luchtbalg tussen het chassis en de achteras gemonteerd. Deze luchtbalg ondersteunt de bestaande bladveer. Het VB-SemiAir-comfortsysteem is dan ook een geschikte optie voor voertuigen die altijd zwaar beladen zijn en die regelmatig te maken hebben met een wisselende belading (de druk kan nagenoeg altijd gelijk blijven).

De VB-SemiAir wordt geleverd als een tweekamersysteem. Dat houdt in dat de luchtbalgen niet met elkaar in verbinding staan. Door het gebruik van een tweekamersysteem kan de vering links en rechts afzonderlijk worden ingesteld, waardoor het voertuig zelfs recht kan worden gezet als het ongelijkmatig beladen is.

Het VB-SemiAir-comfortsysteem bestaat uit een VB-SemiAir-basissysteem inclusief bedieningspaneel met twee manometers, twee hoog/laag-schakelaars en een krachtige ‘heavy duty’-compressor. Met de hoog/laag-schakelaars kunt u de rijhoogte van uw voertuig eenvoudig verhogen en verlagen. U kunt de luchtbalgen optimaal oppompen, want de manometers geven de druk (in bar) in de luchtbalgen nauwkeurig aan.

 

Voordelen VB-SemiAir-comfortsysteem

  • Eenvoudige bedieningsmogelijkheden
  • Hogere rijhoogte en grotere veerweg
  • Meer stabiliteit
  • Scheefhangen wordt verminderd
  • Veerkracht kan worden gevarieerd
  • Relatief voordelig
  • Snelle montage door ‘plug-and-play’-systeem
  • Carrosserie, inrichting en belading blijven beschermd tegen schade
  • Zware belading is vanaf de buitenkant niet meer zichtbaar
  • Schokdempers worden minder belast

Het VB-SemiAir-basissysteem maakt het mogelijk de vering binnen bepaalde grenzen in te stellen. Bij een voertuig met bladveren wordt een luchtbalg tussen het chassis en de achteras gemonteerd. Deze luchtbalg ondersteunt de bestaande bladveer. Het VB-SemiAirbasissysteem is dan ook een geschikte optie voor voertuigen die altijd zwaar beladen zijn en die af en toe te maken hebben met een wisselende belading (de druk kan nagenoeg altijd gelijk blijven).

De VB-SemiAir wordt geleverd als een tweekamersysteem. Dat houdt in dat de luchtbalgen niet met elkaar in verbinding staan. Door het gebruik van een tweekamersysteem kan de vering links en rechts afzonderlijk worden ingesteld, waardoor het voertuig zelfs recht kan worden gezet als het ongelijkmatig beladen is.

Het VB-SemiAir-basissysteem bestaat uit twee luchtbalgen, bevestigingsmateriaal, luchtleidingen en twee vulventielen. Het VB-SemiAirbasissysteem dient u zelf met een externe luchtvoorziening op druk te brengen, bijvoorbeeld met een bandenvulinstallatie.

 

Voordelen VB-LevelAir

  • Automatische hoogteregeling
  • Verbeterde rijeigenschappen in alle beladingsomstandigheden
  • Geen verdere acties vereist voor de bestuurder, dankzij de automatische hoogteregeling
  • Hogere rijhoogte en grotere veerweg
  • Meer stabiliteit
  • Snelle montage door ‘plug-and-play’-systeem
  • Carrosserie, inrichting en belading blijven beschermd tegen schade
  • Zware belading is vanaf de buitenkant niet meer zichtbaar
    Schokdempers worden minder belast

Wij monteren vakkundig en snel

GS Autotaaltechniek beschikt over de specifieke technische kennis om het comfort en de veiligheid van campers en bedrijfwagens te verhogen. U kunt bij ons terecht voor alle soorten onderhoud, van bandeninspectie en rem- en koelvloeistofcontrole tot de complete vervanging van uw huidige veersysteem. Met name dat laatste aspect bepaalt voor het overgrote deel uw rijplezier.

Veersystemen

Wij zijn officieel dealer en installateur van VB-Airsuspension luchtvering- en hulpluchtvering-systemen. Voor optimaal rijcomfort, perfecte wegligging en verhoogde rijveiligheid.

Onderhoud & reparatie

Alle soorten onderhoud en reparaties van uw camper (tot 3500 kg) kunt u overlaten aan GS Autotaaltechniek, van bandeninspectie tot en met rem- en koelvloeistofcontrole.

APK-Keuringen

De jaarlijkse apk-keuring voor uw camper (tot 3500 kg) verzorgt GS Autotaaltechniek eveneens voor u. Bij ons voldoet de APK aan alle APK keuringseisen.

Wanneer was uw laatste veringinspectie?

Veel campers zijn te zwaar voor hun onderstel. Een veringinspectie is dan ook geen overbodige luxe. Laat uw camper eens door ons controleren. U bent van harte welkom in onze werkplaats!

Contact

(0413) 477 357

Lieshoutseweg 74

5491 RR Sint-Oedenrode

e-mail
info@gsautotaaltechniek.nl

Maandag t/m vrijdag: 
8.30 tot 12.00 uur
13.00 tot 17.00 uur

Zaterdag:
8.30 uur tot 12.00 uur

Neem gerust contact op

2 + 8 =